Indien u een vraag heeft kunt u deze per e-mail aan ons stellen op info@besttickets.nl. U kunt ons telefonisch bereiken op nummer 013-5323505.

Onze openingstijden zijn:

Dinsdag t/m vrijdag van 09.00 - 18.00 uur
Maandag van 10.00 - 18.00 uur
Zaterdag van 10.00 - 16.00 uur
1. Wat is Besttickets?
2. Waarom boeken bij besttickets?
3. Wat zijn de betalingsmogelijkheden via deze website?
4. Hoe kom ik in het bezit van mijn tickets?
5. Uit welke kosten bestaat een boeking bij Besttickets?
6. Wat is het verschil tussen een lijnvlucht en een chartervlucht?
7. Wat te doen in noodgevallen?
8. Hoe dien ik de namen van de passagiers in te vullen?
9. Wat moet ik doen als mijn naam verkeerd gespeld is?
1. Wat is Besttickets?

Besttickets.nl is een "One Stop Vliegticketshop". U boekt hier snel en voordelig uw vliegticket, maar ook hotelovernachting, autohuur, reisverzekering of schipholtaxi. Besttickets.nl is een initiatief van Disma Reizen, een van de grootste zelfstandige reisadviesburo's in Nederland. In 2000, 2003 en 2011 werd Disma Reizen verkozen tot "Reisbureau van het Jaar" van Nederland.

2. Waarom boeken bij besttickets?

Besttickets.nl is een onafhankelijk prijsvergelijker van vliegtarieven van de verschillende luchtvaartmaatschappijen. Door onze gezamenlijk inkoop met Airtrade, Nederlands grootste ticketleverancier, kunt u meeprofiteren van de beste tariefsafspraken die zijn gemaakt met de luchtvaartmaatschappijen.

3. Wat zijn de betalingsmogelijkheden via deze website?
  • In bijna alle gevallen bestaat de mogelijkheid om een (telefonische of elektronische) overboeking te doen
  • U kunt online betalen met uw Visa of Mastercard creditcard
  • Afhankelijk van de voorwaarden van een vliegticket kan het nodig zijn een telefonische spoedbetaling aan ons te moeten doen. We zullen u na reservering direct op de hoogte brengen van de betalingsvoorwaarden. Ons rekeningnummer is: NL64INGB067.92.14.941 t.n.v. Disma Reizen.
4. Hoe kom ik in het bezit van mijn tickets?
  • Wanneer het e-tickets betreft zullen wij de tickets per e-mail naar u versturen.
  • Wij kunnen tickets aangetekend naar u versturen tegen betaling.
  • Indien u een reservering gemaakt heeft waarbij het vertrek binnen een week is zullen de tickets veelal worden klaargelegd op de luchthaven. U krijgt vanzelf in uw boekingsoverzicht te zien of hier klaarlegkosten voor worden berekend door de betreffende organisatie of maatschappij.
  • Er wordt soms ook aangegeven dat u de tickets kunt laten toesturen per reguliere post. Wij wijzen u erop dat dit op eigen risico gebeurd en wij dit niet aanmoedigen. Tickets zijn waardepapieren en mocht er iets mis gaan brengt het vaak kosten met zich mee om nieuwe tickets te kunnen krijgen.
5. Uit welke kosten bestaat een boeking bij Besttickets?

Bij een boeking bij Besttickets wordt onderscheid gemaakt tussen de volgende kosten:

  • De prijs van het vliegtickets
  • Belasting en toeslagen (luchthavenbelasting, veiligheids- en/of brandstoftoeslag, eventuele extra toeslagen van luchtvaartmaatschappijen)
  • Reserveringskosten
  • Betalingskosten (indien van toepassing)
  • Verzendkosten (indien van toepassing)
6. Wat is het verschil tussen een lijnvlucht en een chartervlucht?

Een lijndienstvlucht vertrekt volgens een vooraf vastgesteld tijdschema en er zijn wereldwijd vele mogelijkheden met verschillende maatschappijen. De prijzen zijn altijd exclusief luchthavenbelasting en reserveringskosten.

Een chartervlucht is een vlucht die wordt ingezet om vakantiepassagiers naar hun bestemming te vervoeren. Deze gaat dus overwegend naar de toeristische bestemmingen en de vlucht vindt niet plaats volgens een vastgesteld tijdschema. Ook als er wel een vluchtschema bij boeking bekend is zal deze altijd onder voorbehoud van wijzigingen zijn. De prijzen zijn over het algemeen inclusief belastingen.
7. Wat te doen in noodgevallen?

Indien u bij ons een reservering heeft gemaakt en er doet zich een noodsituatie voor, dan kunt u ons bereiken via ons reguliere nummer 013-5323505. Hier zijn we dagelijks bereikbaar van 09.00 18.00 uur, op maandag vanaf 10.00 uur en op zaterdag van 10.00 16.00 uur.

8. Hoe dien ik de namen van de passagiers in te vullen?

In het reserveringsformulier moet u de volledige naam zoals deze in uw paspoort vermeld staat, invullen. Spaties en leestekens zijn daarbij niet toegestaan, letters voorzien van een dubbele punt of een streepje evenmin. Verder dient u uw naam en voorvoegsels voluit te schrijven. Voor dames is het verplicht te reizen op de meisjesachternaam.

9. Wat moet ik doen als mijn naam verkeerd gespeld is?

 

Let u allereerst erg goed op bij het maken van de reservering dat u geen spelfouten maakt, de luchtvaartmaatschappij verlangt dat uw gegevens overeenkomen met de paspoortgegevens.

 

Mocht er toch een spelfout in de naam zitten, neemt u dan telefonisch contact met ons op. Wij nemen dan vervolgens contact op met de desbetreffende touroperator of luchtvaartmaatschappij. Afhankelijk van de voorwaarden van de touroperator of luchtvaartmaatschappij dienen er in sommige gevallen kosten te worden betaald. Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer 013-5323505, van dinsdag t/m vrijdag van 09.00 18.00 uur, op maandag van 10.00 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 16.00 uur.